Hesburgeri rakenduse ligipääsetavuse avaldus

Käesolev ligipääsetavuse avaldus selgitab, kuidas Hesburgeri rakendus püüab järgida erinevaid ligipääsetavuse eeskirju ja kuidas saate meile ligipääsetavuse kohta tagasisidet anda.

Üldine teave

Hesburgeri rakendus (edaspidi „Rakendus“) kuulub Burger-In Oy-le (edaspidi „Hesburger“), äriregistri number: 2031967-6, aadress: Linnankatu 34, 20100 Turku, Soome.

See avaldus avaldati 12.06.2025.

Rakenduse ligipääsetavuse olek

Hesburgeri rakendust kasutatakse mitmes riigis. Meie ligipääsetavuse lähenemisviis on kooskõlas nii Soome digitaalsete teenuste osutamise seadusega 306/2019 kui ka EL-i ligipääsetavuse standarditega, sealhulgas Euroopa ligipääsetavuse direktiiviga (EAA).

Meie eesmärk on saavutada oma digiteenuste ligipääsetavuse osas WCAG 2.2 AA tase. Rakendus vastab osaliselt ligipääsetavusnõuetele käesolevas avalduses kirjeldatud puudustega. Teenuse ligipääsetavuse puuduste kõrvaldamine on käimas ja me uuendame nimekirja nende lahendamisel.

Käesolevas avalduses esitatud teave põhineb ligipääsetavuse hindamisel, mille viis läbi Soomes asuv väline ekspertorganisatsioon.

Mittejuurdepääsetav sisu
Allpool loetletud sisu ei vasta eeskirjadele.

Üldine teave

  • Rakenduse sisu ei pöörle vastavalt seadme orientatsioonile. (WCAG 1.3.4)
  • Rakenduse sisu ei kohandu iOS-seadmetes üldse operatsioonisüsteemi teksti suuruse sätetega. Android-seadmetes kohandub suurem osa sisust, kuid osa sisust, sh tootekirjelduste ja mõnede pealkirjade puhul, ei reageeri teksti suuruse sätetele õigesti. (WCAG 1.4.4)
  • Mõnel sisu värvi kombinatsioonil on kontrastsusprobleeme, näiteks sinine tekst valgel taustal ja rakendus kuvab teksti taustapiltide peal. Seetõttu võib mõnede tekstide, ikoonide ja näidissisu visuaalne tuvastamine sisestusväljadel olla keeruline. (WCAG 1.4.3, 2.4.7)
  • Mõnes kohas on värve kasutatud ainsa teabe edastamise viisina. Tekstilinke ja osa rakenduse nuppude interaktiivsusest väljendatakse ainult värviga. Kasutajatel võib olla keeruline tuvastada, millised elemendid on klõpsatavad. See võib takistada teenuse sujuvat kasutamist või viia oluliste funktsioonide tähelepanuta jätmiseni. (WCAG 1.4.1, 1.3.1 ja 2.4.4)
  • Lingitekstid ei ole alati selgelt väljendatud, seega ei saa kasutajad tekstist alati kindlalt aru, kuhu link viib. Näiteks toimib kasutaja tellimuste ajaloos kuvatav kviitungi number tagasiside andmiseks välise lingina. Abitehnoloogia kasutamine on keerulisem, kui lingi sihtkohta või eesmärki ei ole lingi tekstist selgelt võimalik kindlaks teha. (WCAG 2.4.4)
  • Mõne elemendi tekstialternatiivides on puudusi või pole need täiesti unikaalsed. Näiteks võivad ostunupu identifikaatorid olla samad, kui toote hind on sama ja identifikaatorid ei näita alati, millist toodet ostetakse. See raskendab eriti ekraanilugejate ja muude abitehnoloogiate kasutamist, kui kasutajad ei suuda selgelt aru saada, mida nupp teeb või millele see on suunatud. (WCAG 1.1.1 ja 2.5.3)
  • Sisestusväljadel pole tegelikke silte, vaid välja eesmärk on esitatud ainult kohatäitetekstina sisestusvälja sees. See võib abitehnoloogia kasutajatele tõlgendamisel raskusi tekitada, kuna välja eesmärki ei pruugita tehniliselt õigesti edasi anda. Lisaks kaob väljal olev kohatäitetekst, kui kasutaja sisestab, mis võib muuta välja tähenduse meeldejätmise keeruliseks. (WCAG 1.3.1)
  • Kasutajaliidese oleku muudatusi ei kuvata alati ligipääsetavalt. Kasutajad ei saa alati teavet kasutajaliideses ja selle sisus toimuvate muudatuste kohta. Näiteks ei teavita rakendus ekraani lugejatele edukast sisselogimisest, uue toote lisamisest ostukorvi või veast õigel viisil olekuteatena, mistõttu kasutajad ei pruugi oma toimingute edukuses kindlad olla. (WCAG 4.1.3)
  • Rakenduses on osi, mida ei saa klaviatuuriga kasutada, kuna neile ei saa fookust teisaldada. Näiteks esilehe kiirvaliku nupp, mis kuvab kasutaja boonuskaarti. (WCAG 2.1.1)
  • Rakenduses on mõned lingid/nupud, millel on soovituslikust väiksem puuteala. See võib rakenduse kasutamisel puutetundlikel ekraanidel probleeme tekitada, eriti motoorsete piirangutega kasutajatele, kuna väike sihtala nõuab täpset sõrmeosavust. (WCAG 2.5.8)
  • Klaviatuuri fookuse nähtavus pole igal pool piisav ja fookuse oleku kontrastsus ei eristu taustast selgelt. See raskendab klaviatuurikasutajatel kasutajaliideses liikumist, kuna fookuse asukohta pole kerge tuvastada. (WCAG 2.4.7)
  • Klaviatuurifookus ei jää kasutajale alati nähtavaks. Näiteks võib fookus liikuda ostukorvis peidetud elementidele või taustaelementidele, kui modaalaken on avatud. (WCAG 2.4.7)
  • Klaviatuuri ja ekraanilugeja fookus liigub mõnes kohas ootamatult. Näiteks pärast modaalakna sulgemist ei naase fookus kohta, kus modaalaken avati, vaid võib ootamatult liikuda lehe algusesse. See muudab sujuva navigeerimise abitehnoloogiaga keeruliseks. (WCAG 2.4.3)
  • Rakendus võib kuvada mitteaktiivseid valikunuppe, mis on klaviatuuri ja ekraanilugejaga interaktiivsed. Näiteks kui toodet valitud restorani valikus sel ajal pole. See võib segadust tekitada ja kasutajaliidese raskesti mõistetavaks muuta, sest eemaldatud elemendid ei tohiks olla interaktiivsed. (WCAG 4.1.2)
  • Tooteloendites on valikunuppudel mitu klaviatuuri ja ekraanilugejaga fokuseeritavat elementi, millest ainult mõned teevad valiku. See võib muuta navigeerimise keeruliseks või ajada kasutaja segadusse. (WCAG 2.4.3)
  • Mõned rakenduse sisestusväljad kasutavad lahendusi, mis on ligipääsetavuse seisukohast problemaatilised. (WCAG 1.3.1)
iOS-i rakendus
  • Tab-klahviga edasiliikumisel jookseb rakendus kokku või sulgub ootamatult. See raskendab klaviatuuril navigeerimist ja põhjustab märkimisväärse ligipääsetavuse probleemi kasutajatele, kes ei saa kasutada teisi sisestusmeetodeid. (WCAG 2.1.1)
  • Kupongid ei ole ekraanilugejatega täielikult kasutatavad. Kui kasutaja kasutab ekraanilugejaga kupongi lisavaliku nuppe ja avab seejärel vaate „Kuva kassas” või jätkab ettetellimist, jääb ekraanilugeja fookusesse modaalakna taga olev sisu. Kasutaja ei saa modaalaknas navigeerida ega seda sulgeda, mis takistab rakenduse kaudu tellimuse esitamist. Kui lisavaliku nuppe ei kasutata, toimivad kupongid õigesti. (WCAG 2.4.3, 1.3.2)
  • Maksekaardi andmete sisestusväli ei ole ekraanilugejatega kasutatav. Kui ekraanilugeja on kasutusel, liigub fookus automaatselt aegumiskuupäevale ja kaardinumbri fookus ei aktiveeru. See takistab inimestel, kes kasutavad ainult ekraanilugejaid, makseteabe sisestamist. (WCAG 2.1.1, 1.3.2)
  • Klaviatuuril navigeerimisel on sisu liikumine Tab-klahvi vajutamisel erinev ja ebaühtlane. Mõnikord saab edasi liikuda Tab-klahviga, mõnikord ainult nooleklahvidega. (WCAG 2.4.3)
  • Söögikorra muutmise funktsioonid ei ole klaviatuuril täielikult kasutatavad. Kui kasutaja valib lisatoote, ei saa ta kogust valida, kuna koguse sisestamise välja pluss- ja miinusnupud pole klaviatuuri abil ligipääsetavad. Lisaks töötab nupp „Lisa sama toode erinevate valikutega” klaviatuuril, kuid lisatud tooterea muutmisvalikud pole nähtavad ega ligipääsetavad ilma toodet eemaldamata ja uuesti valimata. (WCAG 2.1.1, 1.3.2)
  • Rakenduse nupule „Liitu boonusklubiga” ei pääse klaviatuuri abil ligi. See takistab ainult klaviatuuri kasutavatel kasutajatel rakenduse kaudu teenusesse registreerumist. (WCAG 2.1.1)

Androidi rakendus

  • Modaalaknaid ei saa klaviatuuriga sulgeda, kuna neil pole sulgemisnuppe ja modaaiakendest ei saa klaviatuurikäskudega väljuda. (WCAG 2.1.1 ja 2.1.2)
  • Klaviatuuri kasutajad jäävad ekraanil nähtavate elementide külge kinni, kuna rakendus ei keskendu sisule, mis jääb nähtavast ekraanialast väljapoole. (WCAG 2.1.2)
  • Rakendusel puuduvad selged navigeerimisalad, mis hõlbustaksid sihtmärkide leidmist. Näiteks nupud „Osta” ja „Jätka” asuvad alati ekraani allosas ning nendeni jõudmiseks on vaja pikka navigeerimist ulatuslikus „Vali tooted” loendis. See tekitab abitehnoloogia kasutajatele ebamõistliku koormuse. (WCAG 2.4.7)
  • Restoranide nimekirja filtreerimisaken asub lugemise ja fookuse järjestuse lehe allosas, mistõttu on seda ekraanilugejatega raske tuvastada ja klaviatuuriga raske juurde pääseda. (WCAG 1.3.2, 2.4.3)
  • Sisestusvälja vigade korral ei anta kasutajale selget tekstilist tagasisidet selle kohta, mis vormil valesti on või mida tuleb parandada. Näiteks kui kasutaja proovib registreeruda telefoninumbriga, mis on sisestatud vales vormingus. See raskendab kasutajatel vormides vigade tuvastamist ja parandamist. (WCAG 3.3.1)
  • Lülitusnuppudel puudub selge tekstipõhine identifikaator, mis ütleks kasutajale, mida kinnitus puudutab (nt e-kirjade ja tekstisõnumite turunduse kinnitamine). See nõrgestab eriti ekraanilugeja kasutajate võimet nuppude otstarvet mõista. (WCAG 4.1.2)
Muud kaalutlused

Rakendusel on mõningaid korduvaid sisu- ja navigeerimisteid. See võib muuta selle kasutamise ekraanilugejate ja muude abivahenditega keeruliseks. Näiteks peavad kasutajad sisselogimisvaliku leidmiseks läbima mitu lehte. Samuti loovad toiduainete puhul erinevad toidukogused lisasisu, milles kasutajad peavad navigeerima.

Sisu, millele ligipääsetavuse nõuded ei kohaldu

Rakendus kasutab kolmandate osapoolte kaarditeenuseid, sealhulgas Google Mapsi, Apple Mapsi ja Petal Mapsi. Me ei saa garanteerida kolmandate osapoolte teenuste ligipääsetavust. Siiski pakume kõigile kasutajatele sama asukohateavet ka tekstivormingus.


Puuduste parandamine

Tuvastatud ligipääsetavuse puudujääkidega tegeletakse koos muude arendus- ja hooldustöödega. Meie eesmärk on kõik parandused lõpule viia 2025. aasta lõpuks. Käesolevas avalduses tuvastatud ligipääsetavuse puuduste loetelu ajakohastatakse nende lahendamisel.

Tagasiside ja kontaktandmete esitamine

Kui märkate ligipääsetavuse osas puudujääke, palun andke kõigepealt tagasisidet meile, teenusepakkujale Burger-In Oy-le. Vastame 14 päeva jooksul.

Tagasisidet saate saata e-posti teel aadressile: accessibility@hesburger.fi

Järelevalveasutus

Soome transpordi- ja sideamet Traficom teostab järelevalvet ligipääsetavusnõuete rakendamise üle Soomes. Kui te ei ole saadud vastusega rahul või ei saa 14 päeva jooksul üldse vastust, saate Traficomi veebilehel esitada vastava aruande. Link avaneb uues aknas. Soome Transpordi- ja Sideameti Traficomi veebisaidilt leiab üksikasjalikku teavet aruande esitamise ja asja menetlemise kohta.


Soome kasutajatele:
Soome Transpordi- ja Sideamet Traficom
Digitaalse ligipääsetavuse järelevalve üksus
P.BOX 320
FI-00059 TRAFICOM
www.saavutettavuusvaatimukset.fi/en (link avaneb uues aknas)
saavutettavuus(at)traficom.fi
Tel. +358 29 534 5000

Kasutajatele teistes EL riikides:
Kui te ei ole oma tagasisidele saadud vastusega rahul või kui te ei saa 14 päeva jooksul üldse vastust, võite esitada aruande oma kohalikule järelevalveasutusele. Teiste EL-i riikide kasutajad saavad ligipääsetavuse nõuetele vastavuse osas ühendust võtta oma vastavate riiklike järelevalveasutustega. Igal ELi liikmesriigil on määratud asutused, kes jälgivad ja jõustavad ligipääsetavuse nõudeid ELi veebiteenuste ligipääsetavuse direktiivi alusel.