09.04.2025

Hesburger arendab töötajate koolitamiseks uudset AI- põhist tarkvara

Hesburger alustab juba selle aasta lõpus töötajate koolitamist enda loodud AI- põhise tarkvara abil, luues mängulise ja mobiilisõbraliku õpikeskkonna. Lahendus ühtlustab restoraniteeninduse kvaliteeti kõikides riikides ning toetab noore põlvkonna ootusi kiire ja visuaalse õppimise järele. Investeeringu suuruseks on üle 760 000 euro.

AI areng ja mobiilsete seadmete levik on toonud kaasa uusi, paindlikumaid õppimisvõimalusi ning veebipõhine ja interaktiivne koolitus mängib tulevikus üha suuremat rolli.

„Me soovime vastata oma noorte töötajate ootustele ja oleme asendanud traditsioonilised pikad käsiraamatud lühikeste visuaalsete õppematerjalidega sh videotega, mis toetavad erinevaid õppimisstiile. Sel aastal võtame kasutusele mängulise õpikeskkonna, kus töötajad saavad harjutada näiteks hamburgeri valmistamist,“ selgitas Hesburgeri personalijuht Henna Pursiheimo.

„Oleme järjepidevalt oma töötajaid koolitanud ja tagasiside paraneb pidevalt. Investeerime parendamisse igal aastal, näiteks ainuüksi möödunud aastal investeerisime koolitusse 762 400 eurot,“ lisas Pursiheimo.

AI-robot, mis lihtsustab restoranitööd

Hesburger integreerib tehisintellekti töötajate koolitusprogrammi ja restorani igapäevatöösse. Käesoleva aasta lõpus saavad töötajad juurdepääsu mobiilirakenduses töötava AI-botile, mis toetab nende tööd ja parandab seeläbi kindlasti ka klienditeenindust.

„Vestlusrobot on hea abimees näiteks retseptide järgimisel, öeldes õige aja küpsetamiseks või salati koguse arvutamiseks portsjoni kohta. Samuti vähendab see tööprotseduuride kohta esitatavate küsimuste arvu,“ selgitab Pursiheimo.

Tehisintellekti rakendus töötab turvalises, suletud keskkonnas, põhinedes ettevõtte enda infol ja on kõigis tegutsevates riikides saadaval kohalikus keeles.

„Töö restoranis on muutunud palju mitmekesisemaks, mis toob vaheldust kuid kindlasti ka  uusi väljakutseid. Iseteeninduskassade tulekuga on kliendikohtumised lühemad kuid seda olulisemad,“ ütleb Pursiheimo.

Hesburger on atraktiivne tööandja – suvel kasvab töötajate hulk 20%

Kolm aastat tagasi moodustas Hesburger rahvusvahelise koolitusmeeskonna, mille eesmärk on pakkuda ühtset koolitusstandardit kõikides riikides. Nüüd ühtlustab ja optimeerib ettevõte ka oma värbamissüsteemi, et muuta kandideerimisprotsess sujuvamaks nii kandideerijate kui värbajate jaoks.

Pursiheimo sõnul tajutakse Hesburgerit stabiilse ja atraktiivse tööandjana, mis on vähendanud värbamisvajadust. Hea maine märk on ka see, et üle 90% töötajatest soovitab ettevõtet tööandjana.

Praegu töötab Hesburgeris kõikide riikide peale kokku üle 9 000 inimese ja see arv peaks sel aastal lähenema 10 000’le. Eriti aktiivselt kandideerivad tööle noored: restoranitöötajate keskmine vanus on 22 aastat ja näiteks Soomes on laekunud juba üle 18 000 suvise töökoha avalduse. Ka Eestis on avalduste vastuvõtt alanud. Personali kasv suveks saab olema ca 20%.

„Otsime lisatöötajaid suviseks perioodiks ja kandideerimisperiood on tavaliselt lühike, kuni nädal, nii et kiirus on väga oluline,“ ütleb Pursiheimo.