17.11.2014

Uuringufirma: Eesti kiirtoitlustuse turul on tihe konkurents, esikohal Hesburger

Socio Uuringukeskuse koostatud värskest kiirtoiduturu ülevaatest selgub, et viimase aasta jooksul ei ole Eesti kiirtoitlustuse turgu ümber mängitud. Liidripositsiooni hoiab jätkuvalt Hesburger (23%). Inimeste teiseks eelistuseks on McDonalds (17%) ja kolmandaks Vapiano (10%). Võrrelduna möödunud aasta tulemustega on Hesburgeri liidripositsioon kasvanud (2013 oli eelistus 21%) ja teistel mõne punkti võrra langenud.

Kiirtoidukoha valikul tuuakse peamiste kriteeriumitena välja: toidu maitsvus (oluline 93%-le vastajatest), toiduainete käitlemine (91%), lühike ooteaeg, maksumus ja toorainete kvaliteet (kõigil juhtudel 84%). Lisaks tähtsustati teistest enam veel ettevõtte usaldusväärsust ja klientide väärtustamist.

Hesburgeri arendusjuhi Ieva Salmela sõnul valmistavad uuringutulemused head meelt, sest lisaks tavapärasele restoraniketi tegevusele tegeletakse iga päev paralleelselt ka kliendi ootuste selgitamise ja sellele vastamisega. Salmela sõnul areneb kõik pidevalt - klientide soovid ja ka konkurentsisituatsioon. Seda olulisem on uuringutulemustest saada kinnitust, et ollakse õigel teel, lisas ta.

Eraldi küsiti, millist söögikohta eelistatakse kiire näljatunde korral. Vastajad pakkusid esimeseks Hesburgerit (34%), teiseks Statoili (22%) ja kolmandaks McDonaldsit (21%).

Uuringus käsitleti erinevaid kiirtoidubrände: McDonalds, Hesburger, Statoil, Peetri Pizza, Pappa Pizza, Vapiano, Subway, Chopsticks.