05.05.2015

Hesburger tõi uuringutulemustest lähtuvalt valikusse smuutid

Eesti suurim kiirtoitlustusrestoranide kett Hesburger viis uuringufirma SolidData abil kolmes Balti riigis läbi uuringu, et selgitada elanikkonna suhtumist värsketesse puuviljadesse ning ootusi värsketest puuviljadest valmistatud jooke tarbida. Tulemused viisid selleni, et ettevõtte täiendas esmakordselt ajaloos oma tootevalikut Baltikumi restoranides värskete smuutidega, mis valmivad kohapeal.

Uuringus olid esindatud võrdselt nii mehed kui naised ja erinevatest vanusegruppidest nii linnast kui maakohtadest. Teada sooviti, miks puuvilju üldse eelistatakse, mis vormis neid tarbitakse ning mis aastaajal enim tarbitakse ning neilt, kes ei tarbi, uuriti mis põhjusel nad puuvilju ei armasta.

Enim tarbivad puuvilju eestlased (iga päev 55% , paar korda nädalas 37%). Läti vastajatest tarbivad puuvilju iga päev vaid 20%, 46% teeb seda paar korda nädalas. Leedulastest 35% söövad puuvilju iga päev ja 43% teeb seda paar korda nädalas. Enim söövad puuvilju naised vanuses 36-45 eluaastat.

Puuviljade tarbimise põhjustena toodi eestlaste hulgas välja eelkõige seda, et need on maitsvad (82%), tervislikud (73%), annavad vitamiine (60%) ja energiat (38%). Enamus (96%) eelistab süüa puuvilju toorelt, ilma töötlemata. Ligi kolmandik vastanuist ütles, et nad kasutavad puuvilju tihti ka jookide valmistamisel.

Tarbimise sesoonsus on ootuspärane – enim süüakse puuvilju suvel (61%), siis tarbimine langeb ning 21% vastanuist teeb seda ka sügisel, talvel (12% ) ja vaid 6% kevadel.

Pooled eestlased tõid puuviljade kesise tarbimise põhjusena välja nende kõrge maksumuse. Lätis arvasid samamoodi 39% ja Leedus 35%.

Uuring viidi läbi aprillikuus. Oma arvamust avaldas kokku 1514 inimest, vanuses 16-45 eluaastat.