05.05.2014

Hesburger avalikustab täna restoranide uue disainikontseptsiooni

Baltikumi ning Soome suurim restoranidekett Hesburger avab täna kl 13 Viru tänaval esimese uuendatud disainikontseptsiooniga restorani Baltikumis.

Restorani disaini on lülitatud ka Eesti tänavakunstnike rühmituse Multistab graffiti kunst. Koostöös Soome rõivadisaineri Anna Sairoaga on valminud taaskasutatud materjalidest valmistatud töörõivaste kollektsioon, mida hakkavad aasta lõpuks kandma kõikide Hesburgerite restoranide töötajad üle Baltikumi. Rõivad on valmistatud Eestis, taaskasutusmaterjalidele spetsialiseerunud TouchPoint OY partneri poolt.

“Oleme otsustanud investeerida tootearenduse kõrval nüüdsest ka atmosfääri ning esimene näide meie uudesest disainikontseptsioonist on täna Tallinnas Viru tänaval avatav restoran,” teatas Hesburgeri arendusjuht Ieva Salmela. “Väärtustame keskkonnateadlikku mõtteviisi ning rakendame seda ka igapäevaselt oma ettevõttes. Meie põhimõtteks on maksimaalsert säästa loodusressursse ning hoiduda negatiivse mõju tekitamisest keskkonnale. Hesburgeril on enam kui 400 restorani, kus töötab üle 6100 inimese, mistõttu meil on palju vanau töörõivaid ning reklaammaterjale, mida edukalt taaskasutada. Kutsusime abiks Londonis baseeruva soomlannast moelooja Anna Sairoa ettevõttest TouchPoint, kes on professionaalne taaskasutatud materjalide disainer,” selgitas Ieva Salmela.

“Viru tänava Hesburger on suure külastatavusega restoran vanalinna piiril, mille uuendamist planeerisime juba ammu. Renoveerimisinvesteeringu suurus on 400 000 EUR, mille käigus uuendasime nii restorani infrastruktuure kui disaini. Värskele välimusele annab kaasaegse linnakultuuri hõngu Multistab tänavakunstnike loodud graffiti”, selgitab Ieva Salmela.

Eesti kolme graffitikunstnikku ühendav grupeering Multistab on olnud nähtav osa Eesti tänavakunstis alates 2010. aastast. Nende teoseid võib näha linnapildis, samuti ka varjatud ja mahajäetud tehastes ning industriaalaladel. Lisaks staatilistele pindadele otsib Multistab rõivaid ja kõike muud, mis urbaniseerunud inimesega kaasas käib. Et ka selle kaudu pidevalt liikuvate inimeste abil edastada loomingut ning olla osaks tänapildis ja -kultuuris.

Ieva Salmela sõnul on restoranikett perefirma algusaegadest saadik rakendanud keskkonda säästvat poliitikat, mistõttu vanade materjalide taaskasutus ise ei ole ettevõtte jaoks uus kontseptsioon. Hesburger on varasemalt disaininud taaskasutatud materjalidest kollektsiooni, kuhu kuuluvad trendikad padjad, tekid ning kotid. Seekordne töörõivaste projekt liikus aga keskkonna teadvustamisel järgmisele tasandile – töörõivaste tootmisel ei kasutatud vaid keskkonnaeksperdist disainerit vaid ka tootmine toimus Euroopas, transport toimus võimalikult säästlikult ning materjalidena kasutati nii jätkusuutlikult toodetud kui ka taaaskasutatud materjale.

”Paraku ei ole taaskasutus ning ümbertöötlemine tänapäeval ettevõtete jaoks veel norm ning seda osaliselt majanduslikel põhjustel. Hesburgeril on ka varasem koostöökogemus Touchpointiga, kuid tänasesse töörõivaste kolektsiooni suhtume suure uhkusega kuna projekt kommunikeerib hästi Hesburgeri väärtusi jätkusuutlikkuse aspektist vaadatuna,” rääkis jätkusuutliku moe disainer Anna Sairoa.

Sairoa sõnul on taaskasutamise viise mitmeid – vanu tooteid saab ümber töödelda uueks materjaliks või vanu tooteid lihtsalt uuteks ümber disainida. Disaini eesmärk on sisuliselt midagi uut ja unikaalset luua. Mõnede toodete puhul on taasaksutatud materjalide kasutamine disainis nähtav, teisel juhul mitte ning just viimast tüüpi tootedete loomine on disaineri jaoks parim väljakutse. Samas on Hesburgeri särkide puhul oluline välja tuua plastpudelitest valmistatud materjal, mistõttu on vastav kiri särkide käistel näha.

Ettevõtte töörõivaste kollektsioon esindab jätkusuutlikku arengut ning vastutustundlikku disaini. Kõrgekvaliteediliste materjalide kasutamise pikendab toodete eluiga ning võimaldab rõivaid uutele töötajatele edasi anda. Kõiki töötajaid õpetatakse rõivaid keskkonnasõbralikult hooldama.