Hesburgerist

Hesburger on Soome emaettevõtte Burger-In Oy registreeritud kaubamärk. Burger-In Oy omanikeks ja juhtideks on Salmela perekonna liikmed. Ettevõtte looja Heikki Salmela on Burger-In Oy direktorite nõukogu esimees, Kari Salmela töötab Burger-In Oy tegevjuhina ja Jari Vuoti on tegevjuhi asetäitja.

Hesburgeril on umbes 5 400 töötajat Soomes ja umbes 2 600 töötajat mujal maailmas. 2021. aasta lõpus oli Soomes 281 Hesburgeri restorani. Hesburgeri peakorter asub Turus, Soomes. Peakorteris töötab töötab umbes 70 inimest, kes on ametis erinevate kontserni tegevustega nagu juhtimine, äri- ja personalihaldus, juriidilised küsimused, infotehnoloogia, tootearendus, turundus ja kommunikatsioon. Hesburgeril on tootmistehas Kaarinas, Soomes. Seal asub ka Hes-Pro keskladu, kus töötab umbes 85 inimest.

  • Hes-Pro sarnane keskladu tegutseb ka Eestis, Sauel ning sealt saadetakse toorainet Balti riikide restoranidesse.
  • Saue kesklaos töötab ligi 30 inimest.
  • Hesburger auditeerib kaupade tarnijaid tooteohutuse ja vastutustundliku ettevõtluse suhtes enne kui tooraineid Saue kesklattu jaotamiseks tellitakse.

Standardne tootevalik

Hesburgeri standardsesse tootevalikusse kuuluvad hamburgerid, eined, tortillad, salatid, magustoidud ning kuumad ja külmad joogid. Standardvalikusse kuuluvad ka nagitsad, sojapulgad  ja sibularõngad. Lisaks standardtoodetele pakub Hesburger klientidele periooditi muudetavaid kampaaniatooteid.

Millest kõik alguse sai?

Hesburgeri lugu algas 1966. aastal Soomes, Naantali linnas, kuhu kaks noort ettevõtjat, Heikki ja Kirsti Salmela väikese grillkioski rajasid. Kiirtoidukultuur hakkas Soomes üha laiemalt levima ja 1980. aastal avasid nad esimese Hesburgeri restorani Turus, Hansa kaubanduskeskuses.

Aastate jooksul on Hesburgeri kett laienenud üle kogu Soome ning tänu sellele on meie tooted kättesaadavad peaaegu kõigile sealsetele elanikele. Kõige suurem kasv toimus 1990. aastatel, mil Hesburgerist arenes üleriigiline restoranikett. Viimastel aastatel on Hesburgeri restoranide arv Soomes püsinud 270 ringis. 2002. aastal ostis Burger-In Oy kiirtoidurestoranide keti Carrols ja sai tööstusharu liidriks nii käibe kui tegevuskohtade arvu poolest. 

Kõige rohkem Hesburgeri restorane avati aastatel 2011-2012. Kuna restorane oli selleks ajaks juba üle 200, siis ei ole sel ajal avatud restoranide arv proportsionaalselt nii oluline kui 1990. aastatel avatud restoranide arv.

Laienemine välismaale

Kett astus esimesed sammud välismaale laienemiseks 1995. aastal, kui avati restoranid Saksamaal ning hiljem 1996. aastal, kui avati esimene restoran Eestis. Viimastel aastatel on see edukas kontseptsioon jõudsalt kanda kinnitanud ka mujal. Lisaks Soomele, Eestile ja Saksamaale oli Hesburgeril 2022. aasta kevadel restorane ka Lätis, Leedus, Ukrainas ja Bulgaarias.

Vastutustundliku ettevõtluse seisukohast on keti keskkonnaalased valikud olnud suuresti mõjutatud Saksamaa turgudest. 1990. aastatel olid Saksamaa keskkonnaalased nõuded rangemad kui Soome omad. Nendele nõuetele vastamine suurendas muu hulgas teadlikkust jäätmete küsimustes ja sundis ettevõtet tegema olulisi otsuseid pakendite materjalide kohta.